fredag 5 november 2010

Hello Kitty á la mig





Ja, alltså ok..Tog med barnen till Barnpalatset på höstlovet och för att fördriva tiden där i två timmar så tog jag med min stickning. Efter att säkert ha repat upp en sisådär 12 gånger för att börja om från början så får jag nog nöja mig med att den lilla runda katten ser lite kantig ut..Jag ska blöta en handduk och lägga benvärmaren i den under natten så att den formar sig lite bättre. Jag har bara lagt ut ögon, rosett och morrhår för att se hur det skulle se ut. Näsan vet i sjutton om man ska ha med överhuvudtaget. På min Hello kitty bild så är den gul, men det verkar vara olika? Kanske inte en "riktig" Hello Kitty, men åt det hållet i alla fall :)
No niin, olin poikien kanssa "lasten puuhamaassa" ja eihän siellä aika kulu jos vain istuu ja sippii kahvia, joten otin neuleen mukaan. Tarkoitus oli tehdä siskontytölle Hello Kitty säärystimet mutta pyöreä kissa on aika kantikas...;) No eiköhän se kuitenkin kelpaa neidille?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar