fredag 5 mars 2010


Ett nytt intressant svenskt märke Eliza & Phi.
Eliza & Phi är familjeföretaget som hyllar och skapar kläder med kärlek åt kvinnor med en känsla av vardaglig lyx och god kvalitet. Eliza & Phi andas livsstil. Passionen hämtas ifrån känslan och designen hos sekelskiftet samt hos den franska, lantliga och romantiska andan. Materialen som används ska kännas sköna mot kroppen såsom bomull, linne och siden och utvecklas efter kvinnors verkliga former och behov.
Jag är lite allergisk mot den franska lantliga andan, då den påminner mig om shabby chic..jag klarar inte det konceptet riktigt..men kläderna är fina i all sin enkelhet.
This is a brand new Swedish brand. I both like it and not. I´m not a fan of the shabby chic style because I think a home should be a reflection of you as a person. Shabby chic doesn´t do it for me. Although, I can think it is beautiful in other peoples homes, but not in mine. I wan´t my home to be lively and colourful.
Tässä uusi ruotsalainen vaatebrändi Eliza & Phi. He ovat saaneet paljon huomiota vaatteistansa, ja minusta on kiva että perustajalla on jo ikää, ja kuitenkin vaatteissa on nuori henki. En ole mikään fani shabby chic tyylistä koska se on minusta kliininen ja epäpersoonallinen. Eliza & Phin vaatteissa on kauneutta ja naisellisuutta, vaikka viittaakin hiukan shabby chiciin..

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser ut att vara jätte fina plagg!

    SvaraRadera
  2. De är väldigt fina tycker jag också!

    SvaraRadera